Testuingurua eta influentziak - Hernani



Lauhileko hontako lehenengo proiektua Hernaniko alde zaharraren mugan dagoen parkean izango da. Pasa den Ostiralean Hernanira egindako bisitan hainbat problematika eta datu bildu genituen eta proiektatzeko oinarri bezala erabili ditugu.

Hasteko, eremuari buruzko zenbait datu aurkeztuko ditugu. Hernaniko alde zaharra eta trenbidearen bitarteko berdegunea da eta bi elementuen arteko kota-diferentzia 20 metrokoa da. Trenbidearen beste aldean dagoen auzoa erabat baztertua geratzen da fisikoki, baita esan beharra dago ez daukala inolako zerbitzurik. Beraz, trenbidearen alde batera hiri-gunea eta bestera industria-gunea daukagula esan genezake.

Trenbide zaharraren tokian berri bat egingo da eta honek dauden pasabideen pribatizazioa sortuko du. Hau da, estazioa itxita dagoenean pasabideak ere itxita egongo dira, lehen aipatutako auzo "baztertu" horren bakartzea handiagotuz. Baita garrantsitzua da aipatzea dauden pasabideak eta bideak erabat zaharkituta eta deserosoak direla.



  • Datu orokorrak
    • Eremuaren mugak: 
      • Trenbidea
      • Orografia zatiketa potentea
    • Beheko auzoa urperagarria
    • Tren geltoki berriak trenbidearen eremua erabat probatizatuko du

Proiektu honetako programa erabat librea da, eta eremua aztertu ondoren hainbat erronka planteatuko ditugu dauden arazoak konpontzeko asmoarekin.



    • Problematika
      • Parkea eta auzoen arteko konexioa txarra da (auzoa guztiz baztertua dago, "kanpoaldea")
      • Irisgarritasuna parkean zehar
      • Puntu beltzak
      • Pribatizazioa (tren geltoki berriarekin batera izatedun pasoak eta andenak itxiko dira)
      • Erabilera bakarra 
      • Parkearen desnibela
      • Igogailua
    • Kontutan hartutako faktoreak
      • Berdegune izaera mantendu
      • Harremanak: 
        • adin ezberdinen artean
        • auzoak
        • eremu osoan zehar 
          • ZONIFIKAZIOAK SAHIESTU
    • Influentziak
      • The Metro-Forest Project - LAB (Landscape Architects of Bangkok)


    Proiektu honen hautaketa argazki bat izan da batez ere. Proiektu honek bi eremu elkatzen ditu erreka baten gainetik igaroz. Aipatutako irudia ikustean trenbideak sortzen duen itxura zatitzailea etorri zaigu gogora. 







      • Flatas Park - 02LANDSKAP
    Proiektu honetatik hartu duguna honako kontzeptu hau izan da:

    "designed the concept of the neighbourhood park in close collaboration with the municipality of Gothenburg. The ambition was to create a park with focus on supporting activities for various user groups and ages as well as providing great values as a green meeting place"

    Proiektu honen ideia nagusia adin ezberdinetako pertsonak elkartzeko eremu berdea izatea da. Gure proiektuan ideia hau sartu nahi dugunez kontzeptu bezala aproposa iruditu zaitu. 

      • Play Landscape be-MINE - Carve Landscape Architecture OMGEVIN


    Klasean aurkeztutako erreferentzien artean, "El Coso" proiektuan hain zuzen ere, "desire paths"-i buruz hitz egiten da. Hernanira joan ginean, parketik ibiltzen, erabiltzaileek ibilbide kanpotik eta zuhaixken artean trazatutako bideaz ohartu ginen.  Haiek egindako bidea dagoena baino motzagoa da, ia bertikala, eskalatzeko modukoa. Ikerketa baten ostean, paisaia-lan honekin topatu ginen, erabiltzaileen joera honekin bat egiten duena. 











      • Industry City - Terrain-nyc

    Landarediaren traera erakargarria duen lana da, urtaro desberdinetan dauden lore eta zuhaitzen azterketa bat egin da. Urtaro bakoitzean eremu berdinak kolore eta forma ezberdinak hartuz.  





      • Erie Street Plaza - Stoss

    Proiektu honen helburua auzo baztertu bat herriari lotzea da eta horretarako bide-gorria eta oinezkoen bideak sortzen ditu. Ibilbide osoan zehar gauean espazioak argiztatzen dituzten eselekuak daude, puntu beltzak ekidituz.






    Iruzkinak

    Mezu ezagunak